Eureka arrangerer debatt!

Eureka! arrangerer debatt ved Bergen Offentlige Bibliotek 13. mars 2018 kl.18:00-20:00. Tema er kunstig intelligens og helsevesenet – hvor står vi nå, og hvor går veien videre?

Skillet mellom arbeidsoppgavene for maskin og menneske blir svakere for hver dag. Maskiner jobber raskere og billigere enn sine menneskelige konkurrenter. Men kan de lære? Tenke? Uttrykke empati? Og hvordan vil de påvirke arbeidet for helsepersonell?

Panelet består av:
• Athar Ali Tajik kardiolog og senior manager for Deloitte.
• Edvin Schei (UiB) allmennlege,leder for filosofisk poliklinikk og professor ved institutt for samfunnsmedisin.
• Alexander Lundervold(HVL) førsteamanuensis innen mattematikk og tilknyttet institutt for data – og realfag.
• Arvid Lundervold (UiB) professor og forsker innenfor informasjonsteknologi ved institutt for biomedisin.

Panelet ledes av Umael Khan, styreleder av «Eureka!»

Link til arrangementet på Facebook: https://www.facebook.com/events/161235581335618/

Ses der!