Presentasjonsdag

Da har endelig alle de nye prosjektene for året blitt lansert. Torsdag 19. januar ble det arrangert en presentasjonsdag, der forskere fikk stille med sine postere, og dermed lokke med seg potensielle forskerlinjestudenter inn i gruppene sine.

Gikk du glipp av dagen, eller ble det veldig mye å ta inn over seg? Du skal selvfølgelig ikke fortvile over dette. For det første finnes det så mange prosjekt å velge mellom, og for det andre er du jo helt fersk student på MOF. Hvordan i alle dager skal du vite hva som er bra for deg?

Eureka! kan bare råde deg om å følge hjertet. Muligens litt cheesy? Men seriøst. Kjenn etter om du føler en gnist? Blir du giret? Inspirert? Har du lyst til å hive deg over prosjektet og lære mer med en gang? Isåfall er det kanskje det rette prosjektet for deg. Send en mail til veileder og avtal et møte. Kjenn på kjemien med veileder. Kjenn på kjemien med gruppen. Føl og vend litt på det. Send mail til flere. Møt flere. Det er lov å si nei i etterkant. Og sist, men ikke minst; snakk med andre forskerlinjestudenter.

Nåværende og tidligere forskerlinjestudenter har vært i gamet en stund, og kjenner til mange forskningsgrupper, professorer og forskningsfelt. Vi vet hva som har lett for å funke bra, og hva som kanskje ikke funker like bra. Oppsøk oss på onsdagspils, send en mail til de tillitsvalgte eller bare en melding til Eureka på facebook. Vi er her for å snakke med deg og hjelpe deg til å velge riktig. Og når du har valgt er vi her for å hjelpe deg i søknadsprosessen og for å hjelpe deg gjennom forskningspermisjon og videre arbeid.

img_20170119_145221

Du begynner det hele med å åpne heftet med oppgaver, og lese litt om de ulike prosjektene. Du kjenner lett hva du vil blir tent av, og hva du kanskje har lyst til å lære mer om. Begynn tidlig, bruk litt tid og føl deg frem. Heftet finner du her.

img_20170119_145114 img_20170119_145149

Forskerlinjestudent Anders Madsen promoterte gruppen sin i dag, som jobber med influensavaksinen. Ellers kunne Eureka! friste på smørbukk og foks, strategisk innkjøpt av en tannlegestudent.